Själavård

Ljuvliga juni!

Det är SOMMAR och jag är så lycklig. Sommaren är oftast inte alltid men oftast min bättre tid. Min kropp längtar efter värme, bli mjuk och mindre värk ibland. Igår ”fuldansa”jag lite i köket. Själaro renovering pågår och nu väntar vi på en toalettstol haha. Men det kommer att bli jättefint. Igår satte rörmokarna upp glasdörrar till duschen.

”Fuldansa” i köket

Vi är inne i en intensiv tid med förberedelser för veckan som kommer, Johan och jag kommer undervisa live i grupperna Profetisk bön och på gruppen Profetiskt mentorskap, på Facebook Och på midsommar ska vi tala på en konferens, ja max 50 personer förstås med avstånd och allt. Så nu förbereder vi oss och ber.

Förberedelser och bön

Hoppas du har det skönt där du är. Idag när jag läste Bibeln fick jag syn på en rad i 2 Korinterbrevet 10:1 Jag, Paulus, som saknar självförtroende när jag står ansikte mot ansikte med er och är så modig när jag är långt borta, jag uppmanar er vid Kristi mildhet och godhet.

Läsa Bibeln

Hallå, Paulus- dåligt självförtroende?! Och här skriver han att han har dåligt självförtroende när han står ansikte mot ansikte med folk men är modig när han är långt borta. Är det så för dig? Att när du står framför andra då har du dåligt självförtroende., men när du är på håll då är du en annan?

Dåligt självförtroende

Om du känner igen dig så vill jag att du ska veta det finns hjälp mot dåligt självförtroende., Gud vill att du ska lita på honom som kan hjälpa dig att våga, att gå när Han kallar dig varför? Jo för du går i HANS kraft inte i din egen. Paulus säger i 1 Korinterbrevet 15: 10 Men, genom Guds nåd, är jag vad jag är. och hans nåd mot mig har inte varit förgäves utan jag har arbetat mer än de alla, fast inte jag själv, utan Guds nåd som varit med mig.

Du kan få hjälp

Du behöver inte göra det själv utan låta Guds nåd vara med dig, då blir du som Paulus -jag är vad jag är, genom Guds nåd blir du vad du är. Kom till källan av att få ett bra självförtroende, till Gud. Där får du al den hjälp du behöver, han säger inte nej!

Läs gärna i Bibeln 1 Korinterbrevet 15:10

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *