Själavård

Glad Midsommar!

En av våra storhelger närmar sig med fart, midsommar! Jag vet inte hur du brukar ha det men när vi bodde ute på Värmdö tidigare ,så skulle man under INGA omständigheter röra på sig under midsommar för hela Värmdö översvämmades av människor. Bilar och stressade och frustrerade människor. Det var lätt ett kaos. Men på middagen på midsommar blev det lugnt några timmar. Därefter dök polisen upp och jobbade hårt med att ta tillvara alla berusade människor. Så var det då.

Mycket förberedelser

I år ser livet ut på ett annat sätt, nu är coronan här och vi kan inte, bör inte göra som vi brukar. Men jag och Johan ska på en mindre konferens max 50 personer med stooort avstånd till varandra. Mycket handsprit, inga kramar men med Gud. Vi ska tala över temat: Själaro- i en hastighetskultur. Så det har varit mycket förberedelser, och igår talade vi på nätet i grupperna Profetiskt mentorskap och Profetisk bön, förbön och tacksägelse. Johan om att Ge som gåva det som du fått som gåva och jag om Ett liv i tacksamhet. Så hela veckan har vi levt i förberedelse.

Är det säkert att han vill

Ibland kan vi fundera över om Gud vill hjälpa oss, konstiga tankar om att han kanske inte vill smyger sig in. I Matteusevangeliet 8:2 kommer en spetälsk man till Jesus, spetälska orsakade att ingen ville ta i mannen, det var en infektionssjukdom som endast smittade med direktkontakt därför isolerades de personer som hade spetälska från alla andra. Men här dyker en spetälsk man upp och faller ner framför Jesus och säger ” Herre om du VILL kan du gör mig ren”. Wow han riskerade allt, människors ilska, han var beredd på allting men han måste bara få säga detta till Jesus.

Han rörde vid honom

Då händer det märkliga i vers 3 Jesus räckte ut handen och RÖRDE VID honom. Hallå han smittades, alla visste det , han borde isoleras långt utanför staden, Jesus visste det också, så varför rörde han vid mannen? Jesus ville visa ett helande för människorna han säger JAG VILL; bli ren! Om inte Jesus hade rört vid mannen och visat alla att det var okej nu att ta i honom, han smittades inte längre, om inte alla fått se det hade de förmodligen skickat honom till isoleringen igen.

Rusa till Jesus

Du behöver aldrig fundera på om Jesus vill hela dig, han vill!! Jag vill, så rusa till honom oavsett vad andra tycker och säger, de som vill ”låsa” in dig och isolera dig från andra. Gå till honom som VILL denna midsommar!

Glad midsommar mina goa läsare Johan och jag önskar er allt gott

Läs gärna i Bibeln Matteusevangeliet 8:1-4

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *